Billeder siger mere end tusind ord. Vi har alle hørt denne sætning, og den er især sand, når det kommer til digitalt indhold. I dagens verden kan billeder være lige så vigtige som ord, når det gælder om at fortælle historier og formidle idéer. Lad os undersøge, hvorfor billeder er så stærke, hvordan de kan bruges til at øge engagementet, og hvordan du skaber fængende billeder til dit websted eller din blog
Undersøgelser har vist, at folk husker 80 % af det, de ser, sammenlignet med kun 20 % af det, de læser. Det betyder, at visuelle elementer kan hjælpe folk med at huske information lettere end tekst alene. Ikke nok med det, men billeder har også evnen til at fremkalde følelser og tiltrække opmærksomhed, hvilket gør dem til gode værktøjer til at engagere et publikum online. Et stærkt billede kan fange folks opmærksomhed på få sekunder og holde dem interesseret længe nok til at lære mere om dit produkt eller din tjeneste
Når du skaber visuelle billeder til dit websted eller din blog, er der et par ting, du skal huske på. Først og fremmest skal du vælge en stil og holde dig til den! Konsistens er med til at skabe et sammenhængende udseende for dit brand, hvilket gør det lettere for folk at genkende dig ved et blik. For det andet skal du bruge billeder af høj kvalitet – helst billeder, som du selv har taget eller købt fra hjemmesider med lagerfotos – og sørge for, at de har den rette størrelse og er optimeret til webvisning, så de ikke tager for lang tid at indlæse på siden. Endelig må du ikke glemme typografien! Skrifttyper spiller en vigtig rolle for tonen i dit visuelle indhold, så sørg for at vælge skrifttyper, der passer til den stemning, du ønsker at formidle med dine visuelle elementer.
Læs mere via billedvægge.